העיצוב של אוואטר 11 - כשרכב קונספט מגיע אל פס הייצור
- mediaalbar
- 17 בספט׳
- זמן קריאה 2 דקות

כמו שקורה עם תעשיות אחרות, גם בעולם המותגים הסיניים מצמצמים פערים בצורה דרמטית, בעיקר בגלל שהם גילו את הנוסחא המנצחת: ניקח את הטאלנטים הכי גדולים בתחום, נשלם להם הרבה יותר כסף, נאפשר להם להמשיך ולעבוד ממקום מושבם מאירופים ובעיקר - ניתן להם לעשות את העבודה שלהם ולא נפריע.
התוצאות לא איחרו להגיע. יותר ויותר מעצבים ומהנדסים בכירים מתעשיית הרכב האירופאית, שצמחו באירופה, ״עוברים מזרחה״. אחד מהם הוא נאדר פאג׳יניזדה שעבד כמעט שני עשורים ב-BMW, והיה אחראי על דגמים כמו סדרה 7, ה-X3, דגמי הקונספט i8, iNext ועוד.
ב-2019 הוא הצטרף לאוואטר, כבר אז מותג חשמלי ייעודי של קבוצת Changan, ותחת ידיו נולד ה-11 (אחד אחד). כאן, באוואטר, אין צורך לשמור אמונים ל”גריל הכליות” של BMW או לכל שפת עיצוב היסטורית אחרת – החופש היצירתי הזה ניכר בכל קימור של הרכב. למעשה, כשאתה מתחיל לעבוד מדף לבן חלק, יש לך הרבה יותר חופש פעולה ליצור את המכונית המושלמת לעשור השלישי של המאה ה-21.
לא דומה לשום דבר שראית
עולם הרכב מוצף כיום בקרוסאוברים. זה הסגמנט החם בשוק הרכב וכמעט כל יצרן מציע לפחות דגם אחד, והרבה פעמים הם נראים זהים להחריד. דווקא כאן אוואטר 11 מצליח להיראות שונה: הוא משלב שפת עיצוב של SUV עם קווים זורמים שמזכירים קופה. החלק האחורי, בפרט, יוצר תחושה של רכב שלא מנסה להידמות לאף אחד אחר, אלא מכתיב סגנון עצמאי.
החזית רחבה ומודרנית, עם חתימת תאורה צרה וחדה, הפרופיל הצדדי מתוח ומאוזן, והקו המשתפל לאחור מעניק תחושה כמעט ספורטיבית. אין כאן עוד “קרוסאובר אנונימי” – אלא רכב שמצליח להוציא אמירה עיצובית חדה וברורה בשוק רווי.

יופי עם טכנולוגיה
אבל העיצוב הוא רק חלק מהסיפור. האוואטר 11 נולד כתוצאה משילוב של חברות טכנולוגיה מובילות, כדי להפוך אותו לאחד המוצרים המרשימים ביותר שמוצעים כרגע בישראל.
העובדה שהרכב הזה נושא חותם של מי שעיצב את אחת מספינות הדגל של BMW (סדרה 7) רק מוסיפה לו נופך נוסף של לגיטימציה. זה לא ״עוד קרוסאובר” – אלא רכב שמתחיל להתכתב עם מותגים יוקרתיים מבוססים, ולעיתים אפילו לעקוף אותם.
ישראל על המפה
בישראל, אוואטר 11 מתברג למקום מעניין במיוחד. הוא מגיע בתקופה שבה הצרכן המקומי פתוח למותגים חדשים, כל עוד הם מציעים תמורה עיצובית וטכנולוגית. במציאות שבה BYD, Lynk & Co וזיקר כבר הפכו לשחקנים מוכרים, אוואטר 11 מבדל את עצמו באמצעות עיצוב – והופך לאחד הדגמים הכי יפים שעולים על הכביש הישראלי בימים אלו.
כמובן, אי אפשר להתעלם גם מהפנים. תא הנוסעים של ה-11 ממשיך את הקו המודרני מבחוץ: מסכים רחבים, קווים נקיים, שילוב בין יוקרה לאווירה היי-טקית. בדיוק מה שמצופה מרכב שמנסה להציב את עצמו כשחקן פרימיום חדש.
אין ספק שבכל הקשור לעיצוב, אוואטר 11 הוא הצהרת כוונות ותצוגת תכלית של יצרן חדש עם שאיפות ממוקדות בשוק היוקרה. הוא מוכיח שהשוק הסיני לא רק מצמצם פערים, אלא כבר יוצר סטנדרט חדש, ולעיתים אף עוקף את המקבילים מאירופה. עבור הצרכן הישראלי, מדובר באחד הקרוסאוברים היפים ביותר שניתן למצוא היום, כזה שמצליח לשלב בין טכנולוגיה, עוצמה וחשוב לא פחות – תג מחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים.











תגובות